مهندس کاوه فرهادی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

روز معلم

جمعه, ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۴، ۰۸:۵۴ ب.ظ

معلمی عشق است نگاه کن ! دستهای مردی را می گویم که اجازه می خواهند سر رشته ی افکارشان را میان تخته سیاه روزگار باگچ سفیدروح تو درآمیزند. نگاه کن! پیوند دست تورامی گویم که نهال سبز روزگارشان شده است. معلمی شغل نیست؛ معلمی عشق است. اگر به عنوان شغل انتخابش کرده ای، رهایش کن و اگر عشق توست مبارکت باد. (شهید رجایی)


 


یادبود شهادت استاد شهید مرتضی مطهری

امروز مصادف است با سال روز شهادت استوانه دین و دانش، استاد مرتضی مطهری رحمه الله ؛ او که پاره تن امام بود و حاصل عمرش محسوب می شد؛ او که مدافع دین و شریعت بود و کمر همت بسته بود تا کیان اسلام ناب را صیانت کند؛ او که با تکیه بر توانایی های علمی، عقیدتی و فلسفی خود از هرگونه شبهه و سؤال در حوزه دین استقبال می کرد و این امر را موجب پویایی و انتشار هرچه بیشتر اسلام می دانست. با شمشیر قلم و بیان و با منطق و استدلال، با التقاط و انحرافات شجاعانه مبارزه کرد و پندارهای غلط منحرفان را باطل ساخت و تلاش های دین ستیزان و معاندان اسلام را به یأس مبدل ساخت و با تقدیم جان، راهش را تداوم بخشید و با خون سرخش پای صفحات مبارزاتش را امضا کرد. او معلمی بود آشنا به علوم اهل بیت علیه السلام که در لحظه لحظه عمر شریفش، معارف ناب محمدی صلی الله علیه و آله وسلم از قلم و بیان او تراوش می کرد و منتشر می شد. از این رو مورد غضب شب پرستان قرار گرفت و در آتش کینه دشمنان عقیده و ایمان سوخت و تشنگان فضایلش را در فراق خود سوزاند. یادش برای همیشه جاودان و پر رهرو باد.

پیام امام خمینی به مناسبت شهادت استاد مطهری

«شهید بزرگوار و متفکر و فیلسوف و فقیه عالیمقام مرحوم آقای حاج شیخ مرتضی مطهری - قدس سره - ... که در اسلام ‏شناسی و فنون مختلفه اسلام و قرآن کریم کم نظیر بود ... در عمر کوتاه خود اثرات جاویدی به یادگار گذاشت که پرتوی از وجدان بیدار و روح سرشار از عشق به مکتب بود. او با قلمی روان و فکری توانا در تحلیل مسائل اسلامی و توضیح حقایق فلسفی با زبان مردم و بی‏قلق و اضطراب به تعلیم و تربیت جامعه پرداخت. آثار قلم و زبان او بی ‏استثنا آموزنده و روان‏بخش است و مواعظ و نصایح او که از قلبی سرشار از ایمان و عقیدت، نشات می‏گرفت، برای عارف و عامی سودمند و فرحزاست. ...»

و در آخر ....

ای نازنین مهربان معلمم، با مهربان معلمم در شادی و شعف زندگی میکنم...و او عشق را در من پرورش میدهد.معلم مهربانم تو به من آموختی که شادی و عشق به رشد یکدیگر کمک میکنند و با نفسهای گرم مهربانت در سر کلاس به من گفتی که هر چه عاشق تر باشم شادتر خواهم بود؛ روز معلّم بر تمامی ادامه دهندگان راه اولیا و انبیای الهی مبارک و خجسته باد.

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۲/۱۱
مدیریت سایت

نظرات (۲)

ای معلم تو را سپاس : 
ای آغاز بی پایان ، ای وجود بی کران ، تو را سپاس .ای والا مقام ، ای فراتر از کلام، تورا سپاس. ای که همچون باران بر کویر خشک اندیشه ام باریدی 
روزت مبارک 
۰۴ خرداد ۹۴ ، ۱۹:۱۱ شهرام درویشی
با سلام و احترام.

استاد بزرگوار و عزیزم

یاد تو همیشه در ذهنم،عشق تو در قلبم و عطر مهربانت همیشه در وجودم جاری است.
روزتان مبارک...

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی