مهندس کاوه فرهادی

آخرین نظرات
پیوندهای روزانه

۵ مطلب در تیر ۱۳۹۳ ثبت شده است



دل سر نکشد دمی ز پیمان علی
جانم شود ای کاش به قربان علی
خواهی که به ملک دل شوی حکم روا
مانند قلم باش به فرمان علی

شهادت اسوه گذشت و مردانگی
حضرت علی (ع) بر تمام شیعیان جهان تسلیت باد

در همین رابطه:

استاد مطهری در  رابطه با فزت رب الکعبه می فرماید: "  این است که می بینیم، علی ـ علیه السّلام ـ آن گاه که می بیند مرگش به صورت شهادت نصیبش شده از خوشحالی در پوست نمی گنجد، لذا در لحظات آخرین حیاتش می فرماید به خدا سوگند هیچ امر مکروه و خلاف انتظاری برای من رخ نداده است همان رخ داد که می خواستم و به آرزوی خود که شهادت است رسیدم مثل من مثل کسی است که شب تاریک در جستجوی آب در صحرایی می گردم، ناگاه چاه آبی یا سرچشمه ای پیدا می کند مثل من مثل جوینده ای است که به مطلوب خود نائل گشته است. "

و همین طور یاد همه شهدا مخصوصا شهدای عملیات رمضان را نیز گرامی می داریم از آن جمله "شهید مصطفی فرهادی" که  در عملیات "رمضان" عمیق ترین جراحات دوران حضور در جبهه اش را با افتخار تا یازده سال بعد، یعنی هنگام شهادتش بر تن به یادگار گذاشت...

التماس دعا.

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۷ تیر ۹۳ ، ۲۳:۱۶
مدیریت سایت

با عرض سلام و  عرض ادب،

خوشحالیم در این عید عزیز، ضمن معرفی سایت علوم اجتماعی اسلامی-ایرانی، " www.ejtemaee.ir " از اینکه نام استاد کاوه فرهادی را در کنار نام پدر بزرگوارشان دکتر مرتضی فرهادی در میان ده استاد برجسته حوزه علوم انسانی اسلامی- ایرانی، از جمله دکتر حداد عادل، حجت الاسلام دکتر حمید پارسانیا و... می بینیم به عنوان دوستان، دانشجویان و همکاران و همراهان استاد، به خود ببالیم.

لینک مربوطه:

http://ejtemaee.ir/%D9%BE%DB%8C%D9%88%D9%86%D8%AF%D9%87%D8%A7/

 

 

التماس دعا

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۳ ، ۰۲:۰۱
مدیریت سایت

عرض سلام و ادب محضر همه شما دوستان فرهیخته و با آرزوی قبولی طاعات و عباداتتان در محضر حضرت دوست؛

جهت اطلاع ؛ در اولین روز های هفته و همزمان با تکریم از پژوهشگران و محققان کشور عزیزمان، امروز مطلع شدیم مصاحبه های اختصاصی و خبرهای مرتبط با استاد کاوه فرهادی در سایت های خبری دانا، جوان آنلاین، افکارنیوز، خبرنگاران جوان، قطره و ... به طور همزمان و با عناوین مختلف قرار گرفته است که می توانید به راحتی در اینترنت و با ذکر نام استاد و نیز خبرگزاری های مذکور از کم و کیف آن مطلع شوید.

 تعدادی از لینکهای مربوطه

جوان آنلاین

http://javanonline.ir/fa/print/658435

افکار نیوز

http://www.afkarnews.ir/vdcb8wbf8rhbazp.uiur.html

باشگاه خبرنگاران جوان

http://www.yjc.ir/fa/news/4908057

 

التماس دعا.

 

۲ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۲۴ تیر ۹۳ ، ۰۱:۵۵
مدیریت سایت


پروردگارا!
صیام و افطار و سحر و نیایش و نماز و قنوت و سجود و رکوع مان، بهانه ی تماشای یک نگاه ناز توست؛ دریغ مان مدار. تشنه ی آب و گرسنه ی طعام نیستیم.ما تشنه دیدار توییم ای نور زمین و سماوات!
سیه روییم و در سپیدی بحر عنایت خویش، غسیل مان کن و با دلی پاکیزه بر خوان ضیافت رمضان، اذن جلوس مان ده.شکر که انتظاری تلخ به سرآمد و وصل شیرین یار، حاصل شد. اینک سپیده، غالیه دان عطر نیایش می شود. عطش رمضان، تذکار عطش عاشوراست. لب های خشک روزه داران، حسین (ع) را زمزمه می کنند.تلظی کام تشنگان، شوق وصال دریای ایثار اباالفضل (ع) در ساحل ارادت است. رمضان، مقدمه ی محرم است. قدر، دروازه ی شهر نینواست. صیام، طلیعه ی قیام است و صائمین، طلایه داران سپاه قائم آل یاسین (عج). در بهار وصل سالکانیم و توفیق حضوری دوباره در حلقه ی صالحان و دلدادگان دلارام یافته ایم و اینک شایان شکر در آستان خالق است. دل هایمان را فرش راه یار می کنیم و با سوز عاشقانه و ترنم واژه های زلال وحی،قدوم بهار یاران و فصل وصل بهاری دلان را خوشامد می گوییم. در ماه قربت و غفران، حجاب های ظلمت و نور، زدوده شده، جمال بی مثال نگار در رواق دیدگان دلدادگان، هویدا خواهد شد. بیایید حضورمان در میهمانی خدا را باور کنیم، غبار خود از خود بروبیم و در جریده ی رمضان ثبت نام کنیم. یاران رمضان و یاوران عاشورا! گوارایتان باد خوشگواری ضیافت نور. ای میهمانان ملکوت!

 التماس دعا.


۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۹ تیر ۹۳ ، ۰۱:۱۶
مدیریت سایت

مناجات زیبای دکتر چمران بمناسبت سالروز شهادت ایشان


 


خدایا هرچه را دوست داشتم از من گرفتی، بهر چه دل بستم، دلم را شکستی، به هر چیز عشق ورزیدم آنرا زائل کردی، هر کجا قلبم آرامش یافت تو مضطرب و مشوش کردی، هر وقت دلم بجایی استقرار یافت تو آواره  کردی، هر زمان به چیزی امیدوار شدم تو امیدم را کور کردی… تا به چیزی دل نبندم، و کسی را به جای تو نپرستم و در جایی استقرار نیابم و به جای تو محبوبی و معشوقی نگیرم و جز تو به کسی دیگر و جایی دیگر و نقطه ای دیگر آرامش نیابم و فقط تو را بخوانم و تو را بخواهم و تو را پرستش کنم و تو را بجویم

ای درد اگر تو نماینده خدایی ،که برای آزمایش من قدم به زمین گذاشته ای تو را می پرستم، تو را در آغوش می کشم وهیچ گاه شکوه نمی کنم… بگذار بند بند م از هم بگسلد ،هستی ام در آتش بسوزد و خاکسترم به باد سپرده شود باز هم صبر می کنم و خدای بزرگ را عاشقانه می پرستم. ای خدا این آزمایش های دردناکی که فرا راه من قرار دادی، این شکنجه های کشنده ای که بر من روا داشته ای همه را می پذیرم. خدایا با غم و درد انس گرفته ام، ای خدا، کودک که بودم از بلندای آسمان و ستارگان درخشنده لذت می بردم اما امروز از آسمان لذت می برم؛ زیرا اگر وسعت و عظمت آن از شدت درد روحی م نکاهد، دیگر خفه می شوم .

خدایا! تو را شکر میکنم که با فقر آشنایم کردی تا رنج گرسنگان را بفهمم و فشاردرونی نیازمندان را درک کنم.

خدایا!

 تو را شکر میکنم که مرا با درد آشنا کردی تا درد دردمندان را لمس کنم، و به ارزش کیمیایی درد پی ببرم، و «ناخالصی»های وجودم را در آتش درد بسوزم، و خواستههای نفسانی خود را زیر کوه غم و درد بکوبم، و هنگام راه رفتن بر روی زمین و نفس کشیدن هوا، وجدانم آسوده و خاطرم آرام باشد تا به وجود خود پی ببرم و موجودیت خود را حس کنم .

 

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۱ تیر ۹۳ ، ۲۰:۰۱
مدیریت سایت